Oki Medya

Google Sağ Taraf Reklamları Kaldırılıyor

Google sağ taraf reklamları kaldırılıyor

Google Sağ taraf reklamları kaldırılıyor. Google uzun süredir üzerinde çalıştığı, masaüstü arama ağı reklamlarında, sağ tarafta reklam göstermeyi durduruyor.

Google arama ağı reklamlarında köklü bir değişikliğe giderek, masaüstü kullanıcılar için sağ taraftaki reklamları kaldırıyor. Bundan sonra reklamlar sadece arama sonuçlarının üst kısmında ve alt kısmında yer alacak. Bununla birlikte arama sonuçlarının üst kısmında üç olan reklam sayısının dört olarak gösterilebileceği de şirket tarafından bildiriliyor. Bu dördüncü reklamın ise yüksek oranda ticari teklif ihtiva eden reklamlar olacağı belirtiliyor.

2010 yılından beri süren çalışmalarda, Google geçtiğimiz yılının sonundan başlayarak, sağ taraf reklamlarını daha az göstermeye başlamıştı.

Google’a yakın kaynakların onaylattığı bilgilere göre, iki istisna dışında Google, tüm Dünya çapında sağ taraf reklamlarını kaldırma kararı aldı.

Bu iki istisna ise;

1- Ürün Listeleme Kutucukları

Halen arama sonuçlarında üst kısımda ya da sağ kısımda yer alan ürün listeleme reklamlarının kutucukları, sağ tarafta gösterilmeye devam edecek.

2- Google Bilgi Paneli Reklamları

Arama sonuçlarının sağında gösterilen bu bilgi kutucukları da yine masaüstü bilgisayarlardan arama yapan kullanıcılar için sağ tarafta gösterilmeye devam edecek.

Google arama sonuçlarının üzerinde yer alması beklenen dördüncü sıra reklamları için ise ticari bir ürün veya hizmet arayan kullanıcıların en ilgili sonuçlara ulaşabilmesi amacıyla, yüksek oranda ticari ürün veya hizmet reklamlarına bu alanda yer verecek. Örneğin İstanbul’da bir otel arayan kullanıcı arama yaptığında arama sonuçlarının üst kısmında dört adet İstanbul otelleri ile ilgili reklam yer alması bekleniyor.

Sağ taraf reklamlarının kaldırılmasıyla birlikte, Google’ın mobil ve masaüstü arama sonuçları birbirine çok daha fazla benzemeye başlayacak. Şu anda Google mobil arama sonuçlarının üst kısmında iki veya üç adet reklama yer vermekte.

Bununla birlikte bu değişikliğin reklam verenler üzerinde nasıl bir etkisi olacağını ise tahmin etmek güç değil. Mevcut durumda birinci sayfada yer almak için 11 – 12 adet reklam alanı yer alırken yeni durumda bu alanlar %50 oranında azalacak. Bu değişiklikle birlikte rekabetin artacağını ve ilk sayfada yer alabilmek isteyen firmaların daha yüksek bir maliyetle karşı karşıya kalacağını da söyleyebiliriz.