Google hayatımıza girdiğinden beri kendini geliştire geliştire öyle bir noktaya geldi ki, en uçuk bilim kurgu filmlerinde yer alan projeleri bir bir hayatımıza sokmaya devam ediyor. Google tarafından geçtiğimiz Ekim ayında Google Rank Brain adını verdikleri yapay zekası sayesinde kendi kendine öğrenebilen bir bilgisayar algoritması kullandıkları açıklandı. Burada amaç arama sonuçlarını daha iyi analiz edebilme. Pekiyi bu sistem nasıl çalışıyor ve Google’ın indexleme ve siteleri puanlama sistemine nasıl bir etkisi olacak?
Her yeni algoritma güncellemesinde olduğu gibi burada da Google tarafından açıklananlar ve bir de açıklanmayan ama tahminlere dayanan kısımlar mevcut. Gelin dilerseniz Google Rank Brain algoritmasını birlikte inceleyelim.
Rank Brain Nedir?
Google tarafından doğrulanan bu sistem, kendi kendine öğrenme teknolojisine sahip yapay zeka sistemi. Kullanım amacı da Google’ın arama sonuçlarını düzenlemesine ve daha da iyileştirmesine yardımcı olmak.
Kendi kendine öğreten bilgisayar ya da yapay zeka nedir?
Kendi kendine öğrenen bilgisayarda, bilgisayar bir şeyi yapmayı, insanlar tarafından öğretilmeden ya da detaylı programlama kodlarını takip etmeden, kendi kendine öğretmesidir. Yapay zeka ise bir bilgisayarın bir insan kadar zeki olması ya da en azından öğretilen ve deneyimleri sonucu edindiği bilgileri birleştirmesi ve bağlantılarını kurabilmesidir. Şu ana kadar tam bir yapay zeka sadece bilim kurgu romanları ve filmlerinde yer aldı. Pratikte ise en azından bizim bildiğimiz kadarıyla henüz bu seviyede bir yapay zeka üretilemedi. Şimdilik yapay zeka denince elimizde mevcut olan, öğrenmeye ve yeni öğrendikleriyle bağlantılar oluşturmaya programlanmış bilgisayar sistemleri aklımıza gelmektedir.
Google Rank Brain, Google’ın Page Rank Uygulamasının Yerini mi Alacak?
Gerçek şu ki Google Rank Brain şimdilik bildiğimiz kadarıyla, Google’ın milyarlarca sayfa arasındaki arama sonuçlarını sıralayarak en iyi sonuca ulaşabilmeniz için kullandığı, bütün algoritmaları için destekleyici bir teknoloji. Şu anda Google’ın tüm arama sonuçlarının %15’lik bir kısmında etkili olmakla beraber, etkisi günden güne artacak gibi görünüyor. Google’ın amacı en başından beri en doğru arama sonuçlarına ulaşabilmemiz. Buna ulaşabilmek için de ar-ge çalışmalarına muazzam bir önem ve para harcıyor. Amaç arama sonuçlarında istediğinizi elde edebileceğiniz en güncel, en kaliteli ve en yakın sonuçları size sunmak. Şimdilik bu konuda bildiklerimiz belli ki buz dağının sadece görünen kısmı. Bir çoğumuzun da hem fikir olabileceği bir durum ise, Google’ın açıkladığı yapay zeka teknolojisinin, hayallerimizin çok ötesinde bir seviyede olduğudur. Dijital pazarlama konusunda Google’ı sürekli gelişen teknolojisine ayak uydurmak ve buna göre içerik oluşturmak da bir hayli önem arz ediyor. Dijital pazarlama başarısının sırrı, sürekli güncel olmak ve daima gelişmeleri yakından takip etmekten geçiyor.