Google Adwords bütçenizi yönetirken dijital pazarlamada sizi daha ileriye götürecek 10 altın değerinde kural
- Keywords Planner Yani anahtar kelime planlayıcıyı kullanırken mutlaka google üzerinden inceleme yapın. Reklam verenleri ve organik arama sonuçlarında hangi firmaların çıktığını görmenize yardımcı olur.Ayrıca hali hazırda kampanyanız varsa reklam önizleme ve teşhis aracından verdiğiniz bir reklamın nasıl göründüğünü teşhis etmiş olursunuz.
- Google Adwords kampanyanızı oluştururken mutlaka negatif kelimeleri belirleyin negatif kelimeleri girdiğiniz anda başına yada sonuna belirlediğiniz negatif anahtar kelimeler eklendiğinde reklamınız çıkmayacaktır.
- Ziyaretçilerinizi Ana sayfaya yönlendirmek sizin için çok kötü bir seçim olacaktır. Kullanıcılar artık daha sonuç odaklı ve tüketmek istedikleri bilgiye veya ürüne hiç zorlanmadan ulaşmak istiyor o yüzden belirlediğiniz alanla ilgili bir sayfa oluşturmanız ve oraya yönlendirmeniz sizin için verilmiş kesin bir karar olacaktır.
- Google’ın sadece arama motorlarıyla ilgili reklamlarını değil GDN (Google Display Network) veya diğer reklam modellerinden yararlanmaya çalışın.İşinizle doğru orantılı dijital medya ajansıyla çalışmıyor veya destek almıyorsanız 1 den fazla reklam modelini deneyebilirsiniz hangisi işinize yarıyorsa onunla yola devam edin .
- Doğrudan satış yapılan bir web siteniz varsa mutlaka dönüşüm kodu ekleyin bu sayede size forum başı yada ürün başı maliyet kontrolü yaparsınız.
- Mutlaka rakip analizi yapın dijital pazarlama da rakip analizini çok iyi yapıp bir farklılık veya aynı noktada hareket edebilmenizi ve stratejiniz buna göre şekillendirmenize yardımcı olur.
- Site İçi Optimizasyonunuzu mutlaka yaptırın çünkü Google a ne kadar yardımcı olursanız aslında Google’da size o kadar uygun fiyat sunar.
- Reklam vereceğiniz konumu mutlaka belirleyin eğer işiniz tüm Türkiye genelinde değilse ki öyle olsa bile belli başlı ayarlamaları yapmanız gerekli sadece Antalya da hizmet veren bir işletmenin hedeflediği yerde antalya olmalı.
- Kampanyalarınızı sürekli takip edin işinize yarayan size tıklama ve amacınıza ulaştıran anahtar kelimeleri tutun ve diğerlerini egale edin. Size boşuna masraf olacak ama geri dönüş sağlamayan anahtar kelimeleri kampanyanızdan çıkarın.
- Google’da görünecek Url’nizi ve altında olacak açıklamayı çok net kullanın ayrıca reklam uzantılarıyla arayanların ilgilenebileceği diğer sayfalarınızı da eklemeyi unutmayın.
Dijital Pazarlama Uzmanınız Oki Medya olarak sizlere Google reklam modellerinde destek oluyor bütçenizi en efektif şekilde kullanıyor size en uygun çözümleri üretmeyi hedefliyoruz.