Bugün dijital pazarlamanın satışa yönelik en önemli adımının E-ticaret siteleri olduğu hepimiz tarafından bilinen bir gerçek. Ancak her E-ticaret sitesinin başarılı olamama gibi bir durumu da söz konusu. Peki başarılı bir dijital pazarlama satış noktası olarak, E-ticaret siteleri nasıl olmalıdır?
1- Marka Logosu Gösterin
Sattığınız ürün herkes tarafından bilinen bir marka ise, mutlaka logosunun iyi bir açıdan gözükmesini sağlayın. Bu sizin müşterilerinizin sitenizde alışveriş yapması adına önemli bir kriterdir.
2- Ürün Fiyatları ve Ücretsiz Kargo
O kadar çok e-ticaret sitesi var ki ancak yazımızın başında belirttiğimiz gibi hepsi başarılı değil. Bunun bir diğer sebebi de insanlar bir siteyi beğenip beğenmediklerine çok hızlı karar veriyorlar. Çünkü ana sayfanıza geldikleri anda sizden onlar için sunduğunuz avantajlı fiyatları görmek isterler. Dijital Pazarlamada başarılı olmak istiyorsanız hem fiyatlarınızı uygun ya da en azından rakiplerinizle aynı oranda, hem de ücretsiz kargo seçeneği ile sunmanız halinde, müşterinin seçeceği bir e-ticaret sitesi olma konumuna gelmiş olursunuz.
3- En Yeni Ürünler ve En Çok Satanlar Kategorisi
İnsanlar sitenize girdiği anda böyle bir kategoriyle karşılaştığında, yapılan araştırmalara göre %73’ü en çok satanlar kategorinize bakmadan çıkmıyor. Potansiyel müşteriniz olan kişiler, sizin sitenizden alışveriş yapmak için girdiğinde, her insan gibi onlar da en iyisini ve en yenisini istediklerinden, bu kategorinizi sürekli güncelleyerek canlı tutmanız gerekmektedir.
4- Markalı Ürünler
Tüm ürünlerinizi tek bir sayfada yayınlamak, müşterileriniz için, kafa karıştırıcı olabilir. Siz eğer marka bilinirliği yüksek ürünlerinizi ön plana alıp, bunları sunarsanız, potansiyel müşterilerinizi, müşteriniz haline getirmede önemli bir adım atmış olursunuz.
6- Alışveriş Sepetiniz
Alışveriş sepetiniz ve oturum açma alanınız ne kadar kolay, basit ve kullanıcı dostu olursa, sizin için o kadar olumlu sonucu olur. İlk etapta kayıt olurken az ama öz alan doldurulması, alışverişi tamamlarken önceden yapılan kredi kartı bilgilerinin ona sunulması gibi müşterinizi cezbeden ve size dijital pazarlamada artı bir nokta sağlayacak diğer hususlardandır.
7- Ödeme Yöntemi Seçenekleri
Ödeme yöntemlerinizi ne kadar zengin tutarsanız, sizin için o kadar avantajı olur. Bol kredi kartı seçenekleri, havale yöntemi, kapıda ödeme gibi birçok seçenek sunmanız müşteri için çok önemli bir pozitif algıya sebep olur
8- Sosyal Medya Etkinliğiniz
Sosyal Medyayı ne kadar etkin kullanırsanız, ne kadar iyi etkileşim halinde olursanız, sizin için o kadar kar getiren bir sisteme dönüşür, sosyal medya.
9- Telefon Numarası ve Canlı Destek Hattı
Bir ürün hakkında sorusu olan veya sizinle herhangi bir konuda iletişime geçmeye çalışan birine, ne kadar hızlı geri dönüş yaparsanız ve hatta online chat gibi hizmetler sunarsanız aslında müşterinin gönlünü o kadar hızlı fethetmiş olursunuz. Bunun birçok örneğini sizde yaşamışsınızdır.
10- Mağaza Bulucu
Sadece internet üzerinden değil eğer belli başlı noktalarda da mağazalarınızda varsa müşteriniz için en yakınındaki mağazaya gidebilme imkanı sunmanızın size katacakları çoktur. Potansiyel müşterilerinizin bir kısmı ürüne bakıp hangi mağazanızda olup olmadığını görmek veya ona en yakındaki mağazaya gidip alışverişini yapmak ister.
Bu da Bonusumuz
Güvenlik Sistemlerinizi Sayfalarınıza Ekleyin
Güvenlik sistemleri sizin için vazgeçilmez bir nokta olmalı ve müşterilerinizi rahatlatan sizden güvenilir bir biçimde alışveriş yapabileceklerini gösteren bir sistemdir. Kesinlikle bulunması gereken en önemli noktalardan biridir.
E-ticaret yaparken bu kurallara dikkat ederseniz dijital pazarlama çalışmalarınızdan iyi bir geri dönüş alma şansınız artacaktır. Unutmayın müşterinizin işini ne kadar pratikleştirir ve güven verirseniz, satış şansınız o kadar artar.