360 derece sanal gerçeklik reklamları dijital pazarlama gündeminde yer edinen yeni bir reklam formatı olarak karşımıza çıkıyor. YouTube, Facebook şimdiden 360 derece videolar dışında 360 derecelik canlı yayın özelliği ile kullanıcılarına firmalara ve izleyicilere mükemmel bir farklı deneyim yaşama imkanı sunuyor.
360 derece sanal gerçeklik nedir?
İngilizce’de Virtual Reality (VR) olarak adlandırılan sanal gerçeklik; gözle görülebilir her türlü iç ve dış mekanın, bilgisayar ve internet ortamında 360 derecelik üç boyutlu bir açı ile izlenmesini sağlayan teknolojidir.
Özel kameralarla çekilen videolarda her sahne 360 derece olarak kaydediliyor ve böylece izleyici kendini videoda yansıtılan olayların merkezinde buluyor. Bilgisayarında videoyu imleci ile kontrol ederek, cep telefonunda cihazını hareket ettirerek veya daha da güzeli artık çok uygun fiyatlara alınabilen hatta evde bile yapılabilen Google Cardboard sanal gerçeklik gözlüğü varsa, sadece başınızı çevirerek görüntüyü istediğiniz açıdan izleyebiliyorsunuz.
360 derece video teknolojisi bir anlamda izleyiciyi video çekiminin merkezine yerleştiriyor, olayı sadece izlemesini değil tam anlamıyla deneyimlemesine fırsat veriyor. Kullanıcı deneyimi ise markalar tarafından oldukça önemseniyor ve ortaya 360 derece sanal gerçeklik reklamları çıkıyor.
BMW’den 360 Derece Sanal Gerçeklik Reklamı
Coca-Cola, Red Bull gibi daha birçok markanın başarılı örneklerini internette görmeniz mümkün. Yaratıcılık açısından bakıldığında ise, bu yeni format için senaryo ve kurguyu oluştururken standart bir video reklam bakış açısının dışına çıkmanız gerekliliği ortada.
Bizler Oki Medya olarak dijital dünyanın en güncel bilgilerini size sunuyoruz. Ayrıca Dijital Pazarlamada çözüm ortağı olmayı hedef ediniyoruz. Bizimle iş ortağı olmak istiyorsanız, bizimle iletişime geçebilirsiniz.