Muhtemel müşterilerinizin daha fazla bilgi alabilmek için size SMS göndermesi hoş olmaz mıydı? Google da böyle düşünmüş olacak ki, reklamınızı gören potansiyel müşterilerinizin bir tıkla size SMS gönderebilmesine olanak veren, yeni bir reklam uzantısını test etmeye başladı.
Google Adwords direkt arama reklamlarına benzeyen, direkt SMS veya direkt mesaj gönderebilmeye olanak sağlayan reklam uzantısını test etmeye başladı. Arama reklamlarında olduğu gibi reklamın sağ tarafında telefon işaretinin yanında text butonu şeklinde yer alacak olan uzantıya tıklandığında, telefonunuzun varsayılan mesaj bölümü açılacak. Alıcı kısmında, reklam verenin bilgilerinin otomatik olarak doldurulduğu ekranda, müşteriler reklam verene direkt olarak mesaj gönderebilecekler.
Mobil kullanıcılar için tasarlanan bu yeni reklam uzantısı sayesinde, Google, reklam veren ile potansiyel müşteri arasındaki iletişim ağına yeni bir köprü daha kurmayı amaçlıyor. Böylelikle reklamı gören bir kullanıcı, herhangi bir ekstra arama yapmadan direkt olarak reklam verene mesajla ulaşabilecek. Tabii henüz test aşamasında olan bu özellikle ilgili çok geniş bir bilgiye henüz sahip değiliz. Tabii ki bu özelliğin hali hazırda ülkemizde de denenmediğini söylememize de gerek yok. Ancak tıpkı mobil kullanıcılar için direkt arama olanağı sağlayan arama reklamları gibi bunun da kısa bir süre içerisinde tüm Dünya ile birlikte ülkemizde de aktif bir şekilde hizmete sunulması muhtemel gözüküyor.
Google’ın geliştirdiği bu özellik ile reklam verenlerle, potansiyel müşterileri bir tık daha bir birlerine yakınlaştıracağını söylemek yanlış olmaz. Özellikle mobil kullanımda müşterilerin dikkat süresinin saniyelerle ölçülmeye başladığı bir dönemdeyiz. Bu nedenle de ekranlar arasında arama yapmaya gerek kalmadan direkt olarak aklınıza takılan her hangi bir konuyu reklam verene direkt olarak mesajla iletebilmek gerçekten de kulağa hoş geliyor.